• عملیات خرید بلیط در وب‌سـایت گروه خدماتی جوی  مشـمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بـوده و هرگـونه تخـلف تحت پیـگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید آگاهی کامل دارد.

 

  • طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

 

  • هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صـحیح با حروف انگلیـسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و گروه خدماتی جوی ، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.

 

  • بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد. تبعات قانونی آن به عهده مسافر است.

 

  • در قوانین هواپیمایی کشوری، مسـافران نوزاد کم‌تـر از دو سـال، مسـافران کودک بیـن دو تا دوازده سـال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسـال خـرید کرد لازم به ذکـر است که در بلـیط‌های نرخ مصـوب، قیمـت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و برخی بلیط های غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

 

  • پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطـعی شده و اطلاعـات بلیط به کـاربر اس‌ام‌اس و ایمیـل مـی‌شود. هنگـام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

 

  • هر نوع کنسـلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقـدار این جریـمه بنا بر قـوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت) می‌باشد. این مسـئله در مورد پروازهـای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.

 

  • لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.

 

  • در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است.

 

  • نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر و مغایرت در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و  گروه خدماتی جوی  در این مورد مسئولیتی ندارد.

 

  • در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایسـتی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پـرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصـله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

 

  • لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

 

  • خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

 

  • طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشـوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانـم‌های باردار، افراد مبتلا به بیمـاری‌هـای قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمـایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

 

  • بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسـیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانسـتان، هند، بنـگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.